Voel je je al een lange tijd uitgeput en heb je weinig energie hebt om de dingen te doen die je eigenlijk wilt doen? Heb je het gevoel dat de druk van je werk en andere verplichtingen minder goed aan kunt? Herken je dat je de rust niet meer kan vinden, ook al probeer je te ontspannen? Blijft je hoofd ‘aan’ staan en houden je gedachten je letterlijk wakker? Ben je prikkelbaar en val je sneller uit naar anderen? Misschien hebben jouw klachten te maken met stress, overspannenheid of een burnout.

Overbelasting stresssysteem
Waarschijnlijk heeft jouw stresssysteem lange tijd ‘aan’ gestaan waardoor jouw (reserve) batterij steeds leger is geworden. In deze tijd verergeren stressklachten. Ze worden zwaarder, komen vaker voor en ook het aantal klachten breidt zich uit. Misschien ervaar je stress op het werk of in je privéleven. Wanneer je te maken hebt met een burnout, voel je je opgebrand. Het is iets wat geleidelijk ontstaat wanneer je na een lange periode van maanden tot misschien zelfs jaren constante stress hebt ervaren. Dit maakt een burnout ook zo verraderlijk: meestal merk je te laat dat je (te lang) over je grenzen heen bent gegaan. Lees hier welke mensen gevoeliger zijn voor stress.

Doe de stresstest
Wil je weten of jij te maken hebt met stress, overspannenheid of een burnout en of je risico loopt om hier ziek van te worden? Doe dan de stresstest. De test bestaat uit 20 vragen en duurt ongeveer 3 minuten. De test is geheel anoniem en je ontvangt jouw resultaat direct na het invullen. Let op: deze stresstest stelt geen officiële diagnose, maar geeft slechts een beeld van de ernst van jouw huidige toestand en kan jou helpen bepalen of het nodig is om professionele hulp in te schakelen.

Ook voor jou is het mogelijk om met minder stress, meer energie, plezier, rust en balans door het leven te gaan.

Kom nu in actie en start met jouw herstel!

Klik op 'volgende' om te starten met de test

1. Ik heb moeite met slapen.
2. Ik heb moeite om me te concentreren.
3. Ik heb moeite om dingen te onthouden.
4. Ik voel me onrustig.
5. Ik maak me sneller zorgen.
6. Ik ben sneller geïrriteerd.
7. Ik ben sneller emotioneel.
8. Ik heb last van hoofd-, nek- of schouderklachten.
9. Ik voel me gespannen.
10. Ik heb minder zin in sociale contacten.
11. Ik heb matig/weinig zin om naar mijn werk te gaan.
12. Ik voel me niet gewaardeerd op mijn werk.
13. Ik heb moeite om het overzicht te bewaren.
14. Ik werk vaak tot laat door.
15. Ik voel mij onzeker en twijfel aan mezelf.
16. Het kost me moeite om iets af te krijgen.
17. Ik heb het gevoel alsof er niets uit mijn handen komt.
18. Ik kan dingen niet goed meer van me afzetten. Ik heb moeite met het loslaten van negatieve gebeurtenissen of opmerkingen.
19. Ik heb het gevoel nergens tijd voor te hebben. Ik heb het gevoel dat ik het altijd maar druk heb.
20. Ik ben negatiever geworden.

Open chat
Powered by